Θεσσαλονίκη: Ξηλώνεται τα επόμενα 24ωρα ο ποδηλατόδρομος στη Λ.Νίκης
Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει και τα επόμενα 24ωρα θα ξηλωθεί ο ποδηλατόδρομος από το δεξί ρεύμα του οδοστρώματος της Λεωφόρου Νίκης, στη Θεσσαλονίκη.
Ο δρόμος θα αποδοθεί και πάλι, με τρία ρεύματα κυκλοφορίας, στα αυτοκίνητα και θα αποσυμφορηθεί το έντονο μποτιλιάρισμα που παρατηρούνταν από τη δυτική είσοδο της πόλης προς το κέντρο ενώ ο ποδηλατόδρομος επιστρέφει εκ νέου στο κρηπίδωμα της παλιάς παραλίας, στη θέση που ήταν και προ πανδημίας.
Μετά τις απανωτές αρνητικές απαντήσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης προς τον δήμο Θεσσαλονίκης, που έκρινε τον ποδηλατόδρομο παράνομο με αιτιολογίες οδικής ασφάλειας, μεταξύ των οποίων το πλάτος του δρόμου και το ενδεχόμενο ατυχημάτων, η Δημοτική Επιτροπή ενέκρινε την αναστολή λειτουργίας του.
Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος «κατέβηκε» στο δρόμο στα μέσα του 2020 από την διοίκηση Ζέρβα, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας, ενώ από τον Μάιο του 2022 με τη λήξη των υγειονομικών πρωτοκόλλων και την επιστροφή όλων στην κανονικότητα λειτουργεί χωρίς άδεια.
‘Ολο αυτό το χρονικό διάστημα, οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης υπέβαλαν τέσσερις φορές την απαιτούμενη κυκλοφοριακή μελέτη αρμοδίως στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, με στόχο να παραμείνει ο ποδηλατόδρομος στο οδόστρωμα, λαμβάνοντας ωστόσο ισάριθμες απορριπτικές απαντήσεις.
Κατά συνέπεια έπειτα και τις τελευταίες μελετητικές προσπάθειες, με ενσωματωμένες και τις προτάσεις του ποδηλατικού κινήματος, ο κεντρικός δήμος εκ του νόμου κλήθηκε να συμμορφωθεί προς τις ισχύουσες διατάξεις και να προχωρήσει στην αναστολή λειτουργίας του ποδηλατοδρόμου από το οδόστρωμα της Λ.Νίκης διότι σε περίπτωση ατυχήματος θα ήταν αντιμέτωπος με ποινικές και αστικές ευθύνες. Είναι, δε, χαρακτηριστικό πως έως σημερα σε κάποιες περιπτώσεις όπου οδηγοί έχασαν τον έλεγχο των οχημάτων τους και έπεσαν πάνω στο κρηπίδωμα από τύχη φαίνεται πώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί καθώς τα τροχαία έγιναν βραδινές ή πρώτες πρωινές ώρες.
Μέσα στα επόμενα 24ωρα η δημοτική αρχή του Στέλιου Αγγελούδη θα ξηλώσει τα διαχωριστικά πασαλάκια από τη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος, τα οποία θα μεταφερθούν αριστερά του δρόμου, ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα στάσης και στάθμευσης από οδηγούς που θέλουν να αφήσουν το Ι.Χ. τους για …ένα λεπτό!
Παράλληλα, η Δημοτική Αστυνομία σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης θα διενεργεί εντατικούς ελέγχους και θα κόβει κλήσεις προκειμένου η διέλευση να γίνεται απρόσκοπτα και να μην παρατηρηθούν εικόνες του παρελθόντος με παρκαρισμένα αυτοκίνητα μπροστά από τις καφετέριες και τα εστιατόρια της παραλιακής οδού.
Τέλος, θα ολοκληρωθεί η απαραίτητη σήμανση για την κυκλοφορία των ποδηλάτων στο κρηπίδωμα. Σύμφωνα με απόφαση της Τροχαίας, ο ποδηλατόδρομος επί της παλιάς παραλίας θα έχει πλάτος ανά λωρίδα κατεύθυνσης ένα μέτρο και συνολικά δύο μέτρα. Για την προστασία και την ασφαλή διέλευση των πεζών οι υπηρεσίες του δήμου θα μεριμνήσουν για την κατάλληλη σήμανση και οριοθέτηση με τεχνικά μέσα.
Πιλοτική πεζοδρόμηση της Λ.Νίκης και Ομάδα Εργασίας για το δίκτυο ποδηλατοδρόμων
Μεταξύ των αποφάσεων που έλαβε η Δημοτική Επιτροπή, στο πλαίσιο της αναστολής λειτουργίας του προσωρινού ποδηλατοδρόμου, είναι να πεζοδρομηθεί πιλοτικά η Λεωφόρος Νίκης, από τη Βενιζέλου έως την πλατεία Λευκού Πύργου. Η πεζοδρόμηση θα γίνεται δύο Κυριακές κάθε μήνα μέχρι και τον Μάιο του 2025, με την προοπτική παράτασης του μέτρου με νεότερη απόφαση.
Τέλος, αποφασίστηκε να συγκροτηθεί Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της ποδηλατοκίνησης για την εξεύρεση εναλλακτικών διαδρομών με βάση τις ανάγκες των χρηστών αλλά και τη συνολική μελέτη του δικτύου ποδηλατοδρόμων που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη.
Δημοπρατείται το φθινόπωρο το ξύλινο ντεκ
Η μελέτη για την επέκταση της παλιάς παραλίας με ξύλινο ντεκ, που αναμένεται να δώσει «ανάσες» τόσο στους ποδηλάτες όσο και στους περιπατητές που κάνουν τη βόλτα τους από τον Λευκό Πύργο έως το λιμάνι, είναι σχεδόν έτοιμη. Το επόμενο διάστημα θα «τρέξει» η δημοτική αρχή για τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις με στόχο το έργο να δημοπρατηθεί το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μελετητών το ξύλινο ντεκ, πλάτους δέκα μέτρων προς τη θάλασσα, θα είναι ολοκληρωμένο μέσα σε διάστημα 1,5 – 2 χρόνια. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από πόρους του νέου ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η επέκταση αυτή αναμένεται να δημιουργήσει ένα ξύλινο, φιλικό στο περιβάλλον, «μπαλκόνι» που θα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες μετακίνησης στους πολίτες στο πιο στενό σημείο της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης.
Επομένως, σύμφωνα με τη διοίκηση Αγγελούδη, η παραμονή των ποδηλάτων στο κρηπίδωμα της παλιάς παραλίας είναι μια τεχνική λύση περιορισμένης διάρκειας δεδομένου ότι στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου έχει συμπεριληφθεί η κατασκευή του ντεκ όπου από τους μελετητές έχει προβλεφθεί ο επανασχεδιασμός και η νομική ανακατασκευή του συγκεκριμένου συνδετήριου τμήματος του ποδηλατικού δικτύου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ KARFITSA