, Δευτέρα
10 Μαρτίου 2025

search icon search icon

Θεσσαλονίκη: Επενδυτικός αναβρασμός στο Βαρδάρη – Πώς το μετρό αλλάζει την άλλοτε κακόφημη περιοχή

Επενδυτικό αναβρασμό στα οικιστικά ακίνητα του Βαρδάρη έφερε η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, μεταμορφώνοντας την άλλοτε κακόφημη περιοχή, σε ένα πλέον ελκυστικό σημείο δίπλα στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Στην περιοχή, την οποία μέχρι πριν λίγα χρόνια έκρυβαν οι λαμαρίνες των εργοταξίων, πνέει αέρας ανανέωσης. Οι επενδύσεις για ακίνητα βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης, αλλάζουν το χαρακτήρα της ιστορικής γειτονιάς που ύμνησε στο παρελθόν ο ποιητής, Ντίνος Χριστιανόπουλος.

«Ο Βαρδάρης είχε ζήσει ένδοξες περιόδους τη δεκαετία του 1970 και του 1980, χάρη στη βιοτεχνία, στα πολλά συνεργεία και στη χαμηλής όχλησης βιοτεχνική παραγωγή. Τη δεκαετία του 1990 είχε αρχίσει η φθίνουσα πορεία και μέχρι το 2010 η πλήρης απαξίωση», επισημαίνει στην Karfitsa ο οικονομολόγος και σύμβουλος ακινήτων, Γιάννης Μπιτσίμης. Συμπληρώνει πως τα πρώτα βήματα προς την ανάπτυξη της περιοχής άρχισαν πάλι το 2017, ενώ όταν απομακρύνθηκαν οι λαμαρίνες των εργοταξίων, τότε ήταν που υπήρξε πια έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

«Ο Βαρδάρης μπαίνει στο στόχαστρο ισχυρών επενδύσεων στο χώρο της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης. Αφορά κυρίως τουρίστες και φοιτητές. Έχουμε και οικοδομική δραστηριότητα μετά από πάρα πολλά χρόνια απαξίωσης, με συνέπεια ο Βαρδάρης να μπαίνει όλο και πιο στοχευμένα στο στόχαστρο των επενδυτών. Ο Βαρδάρης είναι το γεωγραφικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Είναι το σημείο μηδέν. Είναι πολύ κοντά στην Αριστοτέλους που θεωρείται το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Επειδή οι τιμές στο ιστορικό κέντρο και κεντροανατολικά απογειώθηκαν τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια μεγάλη ζήτηση για σχετικά φθηνότερα ενοίκια σε περιοχές κοντά στο κέντρο, όπως ο Βαρδάρης. Βιοτεχνικοί χώροι μετατράπηκαν σε φοιτητικές κατοικίες και καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης», επισημαίνει.

Gentrification στο Βαρδάρη;

Ο κ. Μπιτσίμης αναφέρει στην Karfitsa ότι οι αυξήσεις στις τιμές των ενοικίων ξεκίνησαν ένα χρόνο περίπου πριν από την έναρξη της λειτουργίας του μετρό. Ο ίδιος τονίζει όμως ότι σε κάθε περίπτωση, οι τιμές θα πρέπει να είναι ανάλογες του ακινήτου και των ποιοτικών του χαρακτηριστικών.

«Οι ιδιοκτήτες πριν από ένα χρόνο ήταν αισιόδοξοι πως τα ακίνητά τους θα πάρουν περαιτέρω αξία. Οι αυξήσεις αυτές συντηρούνται ακόμη στις τιμές των ενοικίων», σημειώνει. Πάντως το επενδυτικό ενδιαφέρον αφορά προσώρας τα οικιστικά ακίνητα και όχι τα επαγγελματικά ακίνητα και τα καταστήματα, τα οποία «θέλουν χρόνο ακόμη για να φτάσουν στις παλιές δόξες του Βαρδάρη».

Ο κ. Μπιτσίμης προσθέτει πως σημαντικός είναι και ο ρόλος της πολιτείας και των παρεμβάσεών της σε μια περιοχή. «Και στην πλατεία Μαβίλη και στο Βαρδάρη έγιναν επεμβάσεις από το δήμο, με πεζοδρόμια, τοποθέτηση φωτισμού και καθαρισμό. Όπου επεμβαίνει η πολιτεία με επενδύσεις, φτιάχνοντας δρόμους, πεζοδρόμια και πλατείες, η κτηματαγορά ευεργετείται εκθετικά».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.