, Κυριακή
16 Μαρτίου 2025

search icon search icon

Θεσσαλονίκη: Δέσμια των οχημάτων και της αναρχίας στις φορτοεκφορτώσεις

Ζητούμενο το Σχέδιο Βιώσιμων Εμπορευματικών Μεταφορών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Φανή Χαρίση

Παρότι η λειτουργία του μετρό έχει φέρει μια μείωση της κίνησης των αυτοκινήτων, η Θεσσαλονίκη απέχει σημαντικά από το να μετατραπεί σε μια προηγμένη ευρωπαϊκή πόλη που η πλειοψηφία των πολιτών και των επισκεπτών θα χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα λεγόμενα μέσα μικροκινητικότητας όπως είναι τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια. 


Μια σειρά έργων, πολιτικών αποφάσεων και πρακτικών κρατούν την πόλη δέσμια του υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου που διογκώθηκε και λόγω των εργασιών της κατασκευής του ιδιαιτέρως σημαντικού έργου της fly over, που όταν ολοκληρωθεί το 2027 αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων και των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. 


Τα αίτια που προκαλούν την κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι αρκετά, όπως επισημαίνει η διευθύντρια Ερευνών στο Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), κ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου, μεταξύ των οποίων η επιπλέον κυκλοφορία που εισέρχεται στην πόλη λόγω των έργων στην περιφερειακή, η παράνομη στάθμευση, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης, η οργάνωση όλων των φωτεινών σηματοδοτών κ.ά. 


«Πρέπει να έχουμε ένα εκτεταμένο σύστημα σηματοδότησης, το οποίο να μπορεί σε πραγματικό χρόνο να αλλάζει τη σηματοδότηση με βάση τις πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας που είναι κάτι που αναπτύσσεται, καθώς δεν το έχουμε σε όλη την περιοχή», τόνισε η κ. Αϋφαντοπούλου προσθέτοντας ότι σήμερα τα έξυπνα φανάρια που υπάρχουν στην πόλη και τα οποία είναι στην ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι ένα πολύ ανεπτυγμένο σύστημα -που αναπτύχθηκε από το ΙΜΕΤ- σε ορισμένους οδικούς άξονες και στους οποίους παρατηρούνται καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες. 

Η διευθύντρια Ερευνών στο Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), κ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου


Αυτή την στιγμή λειτουργούν έξυπνοι σηματοδότες σε 71 διασταυρώσεις, ενώ παράλληλα σε 110 διασταυρώσεις έχει γίνει βελτιστοποίηση των προγραμμάτων των φωτεινών σηματοδοτών. 
Ένας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες επιβάρυνσης του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη είναι η μη τήρηση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων. Πέραν αυτού όμως στη Θεσσαλονίκη καταγράφεται την ίδια ώρα ένα άλλο φαινόμενο που λειτουργεί περαιτέρω επιβαρυντικά, καθώς ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των διανομέων που καταφτάνουν στο ίδιο κατάστημα μέσα σε μια ημέρα. 


«Μετρήσαμε στη Θεσσαλονίκη μεγάλο αριθμό διανομέων ανά ημέρα στο ίδιο κατάστημα. Πρέπει να πάμε σε αυτούς που κάνουν τα logistics και τις μεταφορές των εμπορευμάτων σε αστική περιοχή και πρέπει να κάνουμε μια οργάνωση της αλυσίδας, έτσι ώστε να μην έχουμε τόσα πολλά αυτοκίνητα που κατεβαίνουν από πολλαπλούς προμηθευτές μέσα στην κεντρική περιοχή στους κύριους οδικούς άξονες. Αυτό πρέπει να γίνει βέβαια μέσα από ένα σχέδιο βιώσιμων εμπορευματικών μεταφορών και με τον Δήμο Θεσσαλονίκης προσπαθούμε αυτό να το προχωρήσουμε», τόνισε η κ. Αϋφαντοπούλου.

Η Θεσσαλονίκη, όπως εκτιμά η Διευθύντρια του ΙΜΕΤ, έχει βελτιωθεί σημαντικά σε θέματα κυκλοφορίας κι αυτό οφείλεται τόσο στη λειτουργία του μετρό όσο και «στην επισταμένη δουλειά που έχει γίνει για την μείωση των επιπτώσεων από το fly over», την ώρα μάλιστα που ο ρυθμός κινητικότητας μεγαλώνει εξαιτίας της ανάπτυξης που βιώνει η πόλη αλλά και της αύξησης του τουριστικού ρεύματος. 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.