Τέμπη – Γραμματέας Σωματείου ΟΣΕ: «Την ημέρα του δυστυχήματος λειτουργούσαμε με το 30% του μόνιμου προσωπικού, λείπουν 900 εργαζόμενοι»
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ EUROKINISSI
Σοβαρή υποστελέχωση στον ελληνικό σιδηρόδρομο, δύο χρόνια μετά από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, καταγγέλλει ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.
Μιλώντας στην Karfitsa, ο κ. Τσικαλάκης εξηγεί πως το μόνιμο προσωπικό του ΟΣΕ που έχει στην αρμοδιότητά του τη συντήρηση, την κατασκευή γραμμών και τη διαχείριση της κυκλοφορίας, μειώθηκε μέσα στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από το δυστύχημα των Τεμπών, επισημαίνοντας ότι δεν καλύπτεται ούτε το οργανόγραμμα, το οποίο έχει θεσπιστεί από την πολιτεία. Ως εκ τούτου, αναφέρει πως υπάρχει ένα έλλειμα που φτάνει στο 45% του προσωπικού.
«Την ημέρα του δυστυχήματος οι μόνιμοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ ήμασταν 755 άτομα. Το 2015 είχε ψηφιστεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ένα οργανόγραμμα που περιείχε 2.100 θέσεις. Αυτό το οργανόγραμμα ανανεώθηκε το 2021 πάλι με 2.100 θέσεις. Με βάση αυτό που είχε θεσμοθετήσει η ίδια η πολιτεία, λειτουργούσαμε με το 30% του μόνιμου προσωπικού την ημέρα του δυστυχήματος. Σήμερα έχουμε 560 μόνιμους εργαζόμενους και 605 συμβασιούχους, οι οποίοι ήρθαν τα τελευταία τρία χρόνια», όπως εξηγεί.
«Παρότι το θεσμοθέτησαν, δεν προχώρησαν σε καμία πρόσληψη. Πριν από το δυστύχημα είχαμε μπει σε μια παράνοια, από κυβέρνηση σε κυβέρνηση, ποιος θα φτάσει πιο γρήγορα το τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Η μια κυβέρνηση έλεγε τέσσερις ώρες, η άλλη θα το πήγαινε στις 3.30. Είχαμε μπει σε έναν τέτοιο “πλειστηριασμό”. Πρέπει όμως να αναρωτηθούμε πώς μετά από τόσα εκατομμύρια που έχουν επενδυθεί, βρέθηκαν δύο τρένα στην ίδια γραμμή», συμπληρώνει χαρακτηριστικά.
Το Σωματείο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα, οι εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο θα έπρεπε να είναι περί τους 3.500. Ειδικότερα: «Στα ευρωπαϊκά δίκτυα, ανά τρενοχιλιόμετρο χρειάζονται πέντε εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους. Επειδή έχουμε 700 χλμ. γραμμή στην Ελλάδα, θα έπρεπε να είμαστε 3.500 οι εργαζόμενοι. Πριν από το δυστύχημα, είχαμε 14 δρομολόγια για άνοδο και κάθοδο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συν τα εμπορικά, συν τα προαστιακά. Όλα αυτά με 755 μόνιμους εργαζόμενους».
Ο κ. Τσικαλάκης τονίζει παράλληλα στην Karfitsa ότι οι συμβασιούχοι δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με το μόνιμο προσωπικό, υπογραμμίζοντας πως «δε μπορεί με ελαστικές σχέσεις εργασίας να δουλέψει ο σιδηρόδρομος».
Αναφορικά με τα αιτήματα των εργαζομένων του ΟΣΕ, ο γενικός γραμματέας του Σωματείου σημειώνει τα εξής: «Εμείς ζητούμε πάγια να καλυφθεί τουλάχιστον το οργανόγραμμα. Ζητούμε ως συνδικάτο μια διαδικασία fast track προσλήψεων με επίβλεψη του ΑΣΕΠ και ζητούμε το ενιαίο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας να είναι υπό την εποπτεία του ΟΣΕ. Ως συνδικάτο επίσης ζητούμε να επανέλθει ο κανονισμός κίνησης, αλλά και να γίνονται από τους λεγόμενους “επισκέπτες” δειγματοληπτικά έλεγχοι στις αμαξοστοιχίες».