fbpx

, Πέμπτη
16 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Μετρό Θεσσαλονίκης: Άνθηση για τα καφέ στους σταθμούς, «υπό διωγμόν» το λιανεμπόριο – Πώς άλλαξε η αγορά

Μια νέα πραγματικότητα έφερε στην καθημερινότητά μας η έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης και οι περιοχές όπου βρίσκονται οι σταθμοί επιβίβασης έχουν αλλάξει οριστικά προφίλ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το προηγούμενο διάστημα καταστήματα εστίασης και γνωστές αλυσίδες καφέ άνοιξαν γύρω από τους σταθμούς του μετρό, την ώρα που πολλά καταστήματα του λιανεμπορίου έβαλαν λουκέτο. Πλέον οι πρώην μετρόπληκτοι επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε αναμονή μεγαλύτερης κινητικότητας για τις επιχειρήσεις τους, η οποία ακόμη δε φαίνεται να έχει επιτευχθεί.

«Είμαστε εδώ από το 1987. Κλείσανε 45 μαγαζιά στην περιοχή μου όταν ήταν σε εξέλιξη τα έργα. Είμαι εξοργισμένη. Αντέξαμε γιατί δεν έχουμε ενοίκιο. Αν είχαμε να πληρώνουμε ενοίκιο, θα είχαμε κλείσει εδώ και καιρό. Είμαι απαισιόδοξη. Δεν είδα καμία διαφορά αυτό το διάστημα. Ακόμη δεν έχει υπάρξει αποτέλεσμα. Ο κόσμος παίρνει το μετρό απλά για να κατέβει στο κέντρο», αναφέρει στην Karfitsa η κα. Ελένη Δεβετζή, ιδιοκτήτρια καταστήματος υποδημάτων έξω από το σταθμό Ανάληψη του μετρό.

Μιλώντας για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση του έργου, επισημαίνει ότι η ζημιά που υπέστη η επιχείρησή της αλλά και ο εμπορικός κόσμος της περιοχής είναι ανεπανόρθωτη. «Δεν υπάρχει εμπορική κινητικότητα εδώ. Έχει νεκρώσει η αγορά. Μόνο καφέ υπάρχουν. Εδώ κάποτε υπήρχε ζωντάνια. Υπήρχαν πολλά μαγαζιά με ρούχα».

Μεγαλύτερη κινητικότητα που δεν αποτυπώνεται ωστόσο στο τζίρο, βλέπει ο κ. Ιωάννης Χαλκιώτης, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης κοντά στη στάση Φλέμινγκ του μετρό, ο οποίος δραστηριοποιείται στην περιοχή τα τελευταία δέκα χρόνια.

«Έχει αλλάξει η κίνηση στην περιοχή μας. Έχει αποκτήσει περισσότερη ζωή. Βλέπουμε και πολλούς φοιτητές στην περιοχή. Όσο βρίσκονταν σε ελελιξη τα έργα, είχαμε λαμαρίνες που έκλειναν όλο το οπτικό πεδίο. Έπρεπε να μας γνωρίζουν από πριν για να έρθουν στο κατάστημα. Και δεν ήξεραν καν αν είμαστε ανοιχτά ή κλειστά», δηλώνει ο ίδιος στην Karfitsa.

Προσθέτει όμως πως η μεγαλύτερη άνεση για μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης, δε σημαίνει απαραίτητα αύξηση στην πελατεία, τονίζοντας τον οικονομικό παράγοντα και τα στενά περιθώρια των καταναλωτών. «Τώρα θα έχουν περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερη ευκολία να ψάξουν και σε άλλες περιοχές. Αυτό είναι υπέρ και κατά», σημειώνει. Αξίζει να σημειωθεί πως και γύρω από τη στάση Φλέμινγκ το τελευταίο διάστημα άνοιξαν καταστήματα εστίασης και αλυσίδες καφέ, ενώ υπάρχουν ακόμη ενοικιαστήρια.

Εντονότερη αισιοδοξία διέπει τους επαγγελματίες που εδράζονται πέριξ της στάσης 25η Μαρτίου του μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό γιατί σε ένα χρόνο η συγκεκριμένη στάση θα αποτελεί κόμβο για τις γραμμές 1 και 2 του μετρό, μετά από την παράδοση της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Ο κ. Γιάννης Ζιάρας, ιδιοκτήτης αντικερί δίπλα στη στάση του μετρό επισημαίνει ότι ακόμη δεν έχουν υπάρξει ριζικές αλλαγές στην περιοχή, πλην όμως αναμένεται η επέκταση στην Καλαμαριά που θα φέρει περισσότερο κόσμο στο σταθμό μετεπιβίβασης της 25ης Μαρτίου.

«Βλέπουμε μια καθαρότητα. Έχει ανοίξει η περιοχή. Ο κόσμος κυκλοφορεί πιο ήρεμος. Όταν υπάρχουν έργα σε ένα σημείο, ο κόσμος αποφεύγει να κυκλοφορήσει τόσο. Ιδιαίτερα τις απογευματινές ώρες πια βλέπω να κυκλοφορεί τριπλάσιος και τετραπλάσιος αριθμός ατόμων. Πιστεύω όμως ότι για να έρθει οικονομική αναβάθμιση θα πρέπει να περάσουν δύο χρόνια, ώστε να νοικιαστούν τα καταστήματα και να αρχίσει να γίνεται πιο εμπορικό το σημείο», δηλώνει ο ίδιος στην Karfitsa.

Κάνει παράλληλα λόγο για μια μεγάλη αλλαγή από τις λαμαρίνες των έργων, στη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και στο χαρακτήρα της περιοχής, στην οποία επίσης άνοιξαν αλυσίδες εστίασης. Όπως εξηγεί: «Βλέπουμε αρκετά νέα πρόσωπα στην περιοχή. Μεγάλη αλλαγή πιστεύω ότι θα δούμε σε ένα χρόνο, όταν ανοίξει και το μετρό της Καλαμαριάς. Εδώ θα γίνεται η μετεπιβίβαση οπότε θα είναι πιο κομβικό το σημείο».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.