Στο τραπέζι η σύμβαση με τη HellenicTrain
Ο νέος υπουργός αναπληρωτής Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης συναντήθηκε χθες με τη διοίκηση της σιδηροδρομικής εταιρείας και συζήτησαν για όλα, ακόμα και για την επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας των δυο πλευρών
Γράφει η Ρεγγίνα Σαβούρδου
Η αντιστροφή του κλίματος και της κακής εικόνας που παρουσιάζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποτελεί το βασικό μέλημα της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο θα προσφέρει γρήγορη μετακίνηση με σύγχρονα και κατάλληλα τεχνολογικά μέσα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης όλων των παρεμβάσεων έως το τέλος της επόμενης διετίας.
Η προσπάθεια είναι συλλογική, ωστόσο, ο άνθρωπος που κουβαλάει τον μπλε φάκελο των μεταφορών είναι ο νέος υπουργός αναπληρωτής Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος έχει ξεκινήσει συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη επίλυση των ζητημάτων και την ταχύτερη και ασφαλέστερη προώθηση των μεταρρυθμίσεων.
Μετά την επίσκεψή του στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (Σταθμός Λαρίσης) σειρά είχε η συνάντηση με τη διοίκηση της Hellenic Train, η οποία πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα με τους επικεφαλής της σιδηροδρομικής εταιρείας.
Το βέβαιο είναι πως όλα βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και σε επίπεδο συμβάσεων και σε επίπεδο επενδύσεων. Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης που έχει συναφθεί με το ελληνικό Δημόσιο, καθώς σχεδιάζεται η δημιουργία ενός υγιούς οργανισμού που θα είναι βιώσιμος και λειτουργικός.
Ψάχνουν έμπειρο προσωπικό
Προς αυτήν την κατεύθυνση, τον Δεκέμβριο του 2024 ψηφίστηκε ο ν. 5167, για τη δημιουργία του ενιαίου διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, η εταιρεία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος. Στόχος της εταιρείας είναι να λειτουργεί με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, να στελεχωθεί από εξειδικευμένο προσωπικό και να υιοθετήσει σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης έργων και απόδοσης.
Άλλωστε, όπως μαθαίνουμε, και η ηγεσία του υπουργείου αναζητά έμπειρο σιδηροδρομικό προσωπικό για να στελεχώσει νευραλγικές θέσεις στον νέο οργανισμό.
Ας μην αγνοηθεί πάντως πως μια πρόωρη λύση της σύμβασης θα μπορούσε να εγείρει ζητήματα αποζημιώσεων προς τους Ιταλούς και οι κινήσεις που απαιτούνται προς πάσα κατεύθυνση απαιτούν χειρουργικούς χειρισμούς, για τον λόγο αυτό η σύμβαση της Hellenic Train με το Δημόσιο «ξεσκονίζεται».
Εκείνο που επίσης αποτελεί επιδίωξη είναι το μεταφορικό έργο να πάψει να παρέχεται σε μια λογική μονοπωλίου, από έναν πάροχο, όπως ισχύει έως σήμερα, ώστε να μπορέσουν να μπουν κι άλλοι παίκτες και να αυξηθεί ο ανταγωνισμός, προσφέροντας νέες υπηρεσίες προς όφελος του επιβατικού κοινού.
πηγή Political