fbpx

, Πέμπτη
16 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Ιβάν Σαββίδης vs LeonidsPort: Μονομαχία στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου για τα μάτια της ΟΛΘ ΑΕ

«Ας πάρουμε ποπ κορν και αναψυκτικά και ας παρακολουθήσουμε την μονομαχία που εξελίσσεται στο ταμπλό του χρηματιστηρίου μεταξύ Ιβάν Σαββίδη και της LeonidsPort για τα μάτια της ΟΛΘ ΑΕ».

Τα λόγια ανήκουν σε χρηματιστηριακούς κύκλους που προσέθεσαν: «Αυτό που ξεκαθαρίστηκε από τις τελευταίες κινήσεις του Ιβαν Σαββίδη με την αγορά μετοχών από το χρηματιστήριο είναι ότι δεν υπήρχε συνεννόηση όπως έλεγαν σενάρια που κυκλοφόρησαν με την οικογένεια Ντρέιφους. Διαψεύστηκαν τα σενάρια». Χρηματιστηριακοί κύκλοι και στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας με τους οποίους συνομίλησε το newmoney εκτιμούν ότι η ιστορία αυτή δεν θα τελειώσει γρήγορα.

Ο Ιβάν Σαββίδης μετά τις τελευταίες αγορές μετοχών κατέχει πάνω από το 50% της ΟΛΘ ΑΕ και ελέγχει έμμεσα το 72,51% μέσω της κοινοπραξίας με την γαλλική CMA CGM . Η μετοχή της ΟΛΘ ΑΕ έχει ανέβει αισθητά πιο πάνω από τα 27 ευρώ που προσφέρει η LeonidsPort, καθώς χθες, Τετάρτη 15 Ιανουαρίου ολοκλήρωσε τις συναλλαγές στο Χ.Α. στην τιμή των 28,20 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα συζητούνται σε οικονομικά, αλλά και πολιτικά γραφεία, οι όχι καλές σχέσεις του μεγαλομετόχου Ιβάν Σαββίδη με τους Γάλλους μετόχους CMA CGM που έχουν σχεδόν το 20% ίσως πυροδότησαν την εξέλιξη αυτή. Η ολλανδική εταιρεία έχει ποσοστό 2,6% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας.

Υπάρχουν σενάρια για ύπαρξη καλών σχέσεων της γαλλικής με έδρα Μασσαλία εταιρεία Liner CMA CGM με την οικογένεια Ντρέιφους η οποία έως το 2016, είχε στην ιδιοκτησία της την γαλλική ποδοσφαιρική ομάδα Olympique Marseille.

Όπως ανέφερε το newmoney την περασμένη Κυριακή υπάρχουν και εκείνοι που σχολιάζουν ότι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ ήταν Ολλανδός έχει ρόλο στην όλη επενδυτική αυτή κίνηση της οικογένειας Louis-Dreyfus, η οποία ίδρυσε την Leonidsport πριν από λίγες εβδομάδες (την 16.12.2024) ως εταιρεία συμμετοχών με έδρα στο Άμστερνταμ. Πρόκειται για τον Arie Koppelaar, από τους δυνατούς τεχνοκράτες σε θέματα λιμένων, ο οποίος τον περασμένο Ιούλιο υπέβαλε την παραίτησή του, μόλις δέκα μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Τα μέλη της οικογένειας Louis-Dreyfus και ειδικότερα η Margarita Louis-Dreyfus και τους τρεις γιούς της, τον Kyril, Maurice και Eric, επιδιώκει να διευρύνει το ιδιωτικό της επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, η αξία το οποίου υπολογίζεται στα 50-60 δισεκατομμύρια με βάση τον τζίρο, μέσα από ένα νέο κλάδο επενδύσεων, που εστιάζει στις στρατηγικές υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο, με έμφαση στην Ευρώπη.

Για το μέλλον του ΟΛΘ η επενδυτική εμπλοκή ενός οικονομικού κολοσσού παγκόσμιας εμβέλειας θα διευρύνει τις δυνατότητες του σε μία περίοδο συνεχών γεωπολιτικών εξελίξεων ενώ αποτελεί και ψήφο εμπιστοσύνης προς την ελληνική οικονομία αλλά και τις λιμενικές υποδομές.

Αν η οικογένεια αποκτήσει ποσοστό άνω το 5%, θα μπορούν να να ζητήσουν οικονομικούς ελέγχους και δικό τους εκπρόσωπο στο διοικητικό συμβούλιο. Ο Ιβάν Σαββίδης ναι μεν είναι ο μεγαλομέτοχος όμως το να έχει απέναντι του έναν κολοσσό θα περιπλέξει την κατάσταση.

«Αυτή η διαμάχη για τον ΟΛΘ έχει πολιτικές και οικονομικές διαστάσεις, καθώς το λιμάνι αποτελεί κεντρικό κόμβο για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και για τις σχέσεις της χώρας με τα Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη» σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές: «Το παρασκήνιο της υπόθεσης συνδέεται με την υψηλή πολιτική και οικονομική αξία του ΟΛΘ και το ότι ο έλεγχος του λιμανιού μπορεί να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε οποιονδήποτε ελέγχει τις δραστηριότητες του. Η δημόσια πρόταση της LeonidsPort και η αντίδραση των άλλων μετόχων αναδεικνύουν τον ανταγωνισμό για την επίτευξη ενός καλύτερου ελέγχου του λιμένα και τις στρατηγικές διαβουλεύσεις που υπάρχουν πίσω από την υπόθεση.

Από το 2018 μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί 74,1 εκατ. ευρώ σε διάφορα έργα υποδομής και σε μηχανολογικό εξοπλισμό στην ΟΛΘ ΑΕ. Τα τελευταία χρόνια ο Ο.Λ.Θ. έχει αυξήσει τον κύκλο εργασιών του ομίλου κατά 47% σε ετήσια βάση, έχει πολλαπλασιάσει το τίμημα παραχώρησης κατά 2,7 φορέςαύξησε τον αριθμό του προσωπικού κατά 52% και ο αριθμός των εργαζομένων ανέρχεται πλέον σε 537 και παράλληλα έχει εκπαιδεύσει 142 ασκούμενους.

Σύμφωνα με την Επισκόπηση της Ελληνικής Λιμενικής Βιομηχανίας-Τάσεις Απόψεις και Προκλήσεις (2024) η οποία προέκυψε από τη συνεργασία του Π.Μ.Σ. Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη Διοίκηση Λιμένων-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής την Ένωση Λιμένων Ελλάδος και το Κ.Δ.Β.Μ Ινστιτούτο Λιμενικής Κατάρτισης ΕΞΑΝΤΑΣ:

-To λιμάνι της Θεσαλονίκης αποτελεί ζωτικό μέρος της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης μέσω των μεγάλων διευρωπαϊκών δικτύων αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων. Πέρα από τον κομβικό του ρόλο στις διεθνείς μεταφορές εμπορευμάτων, το λιμάνι είναι και πόλος έλξης για τον διεθνή τουρισμό, αφού όλο και περισσότερα κρουαζιερόπλοια το επιλέγουν για ελλιμενισμό ή έναρξη και τερματισμό (homeporting) κρουαζιέρας.

-Παράλληλα, συνδέεται ακτοπλοϊκά με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες. Η κίνηση των επιβατών διευκολύνεται ιδιαίτερα, καθώς το λιμάνι απέχει 1 χιλιόμετρο από τον Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και 16 χιλιόμετρα από το Διεθνές Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

-Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο διαμετακομιστικό λιμάνι της Ελλάδας σε συμβατικά φορτία. Είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις χώρες των Βαλκανίων και της Παρευξείνιας Ζώνης, παρέχει ασφάλεια στα διακινούμενα φορτία και διαθέτει φυσική θαλάσσια είσοδο που μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μεγάλου βάθους. Πλεονέκτημά του είναι ο Σταθμός Ε/Κ, που λειτουργεί 24 ώρες με ενιαίες τιμές, η λειτουργία του Συμβατικού Λιμένα σε δύο βάρδιες με υψηλού επιπέδου εξοπλισμό και η «Ελεύθερη Ζώνη» που είναι μία από τις 58 που λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η λειτουργία της αποσκοπεί στη διευκόλυνση και ανάπτυξη του εμπορίου μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών κατά κύριο λόγο.

-Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 2001, διακινεί εμπορευματοκιβώτια, συμβατικό φορτίο, λειτουργεί την ελεύθερη ζώνη του λιμένα σύμφωνα με την ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία. Έχει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με λιμάνια της Βουλγαρίας (Σόφια), της Σερβίας (Νις) και της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας (Σκόπια).

Πηγή: newmoney.gr

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.