Ο απόλυτος εμπαιγμός των καταναλωτών: Ο Σκλαβενίτης παίζει με τις τιμές και η Lidl με την υγεία μας
Η κοροϊδία και οι παραπλανητικές πρακτικές φαίνεται να είναι συνήθης τακτική ορισμένων αλυσίδων τροφίμων
Μετά το πρόσφατο περιστατικό με την επιβολή προστίμου στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, η οποία τιμωρήθηκε με το αστείο ποσό των 3.000 ευρώ (όπως σας γράψαμε στο χθεσινό φύλλο στη στήλη Politically Incorrect) επειδή για τέταρτη φορά βρέθηκε να χρεώνει διαφορετική τιμή στο ταμείο από την αναγραφόμενη στο ράφι, το ζήτημα της εταιρικής ευθύνης στον κλάδο των σουπερμάρκετ επανέρχεται έντονα στο προσκήνιο.
Παρότι η εταιρεία Σκλαβενίτης θεωρείται υπότροπη, το πρόστιμο που επιβλήθηκε παραμένει… γελοίο! Ποια είναι λοιπόν η σχέση του ποσού αυτού με τα κέρδη μιας ημέρας από ένα μόνο κατάστημα; Σχεδόν ανύπαρκτη. Οι 3.000 ευρώ είναι τα κέρδη που κάνει ένα υποκατάστημά της σε μια δυο ώρες.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη αλυσίδα χρησιμοποιεί παραπλανητικές πρακτικές. Πριν από λίγους μήνες, η Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου ύψους 6.000 ευρώ σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτη στα βόρεια προάστια. Όπως διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο, το σουπερμάρκετ απαιτούσε στο ταμείο υψηλότερη τιμή από αυτή με την οποία ενημερώθηκαν οι καταναλωτές από τις ετικέτες στο ράφι.
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο επιβλήθηκε πρόστιμο 3.000 ευρώ σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στα βόρεια προάστια Αττικής επίσης για απαίτηση είσπραξης υψηλότερου τιμήματος και για τον ίδιο λόγο επιβλήθηκε πρόστιμο στην ίδια αλυσίδα στη Λυκόβρυση και τον Φεβρουάριο όπως και τον Μάρτιο στην Κατερίνη.
Πρόστιμο 5.000 ευρώ σε Σκλαβενίτη είχε επιβληθεί και τον Αύγουστο σε κατάστημα στην Κόρινθο για απουσία τιμών σε τέσσερις κωδικούς προϊόντων ενώ σε ένα προϊόν υπήρχαν δύο τιμές πώλησης. Μιλάμε βεβαίως για κατάφωρη παραπλάνηση και παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών με την οποία η εταιρεία «καθαρίζει» με πρόστιμα της πλάκας.
Lidl: Βροχή οι καταγγελίες για εκπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων
Όμως δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία που απασχολεί αρνητικά την ειδησεογραφία. Για παράδειγμα, όσο ο Σκλαβενίτης παίζει με τις τιμές, η Lidl παίζει με την υγεία μας, αποδεικνύοντας ότι τελικά το «πολύ φτηνό» γίνεται πολύ επικίνδυνο. Για να μπούμε στην ουσία του θέματος. Δεν είναι η πρώτη φορά που το όνομα της Lidl εμφανίζεται στις λίστες των παρατυπιών και παραβάσεων του ΕΦΕΤ. Και αν κρίνουμε από την πρόσφατη αποκάλυψη για σοκολάτες γεμάτες σκουλήκια, μάλλον δεν θα είναι και η τελευταία.
Η συγκεκριμένη αλυσίδα σουπερμάρκετ, που κατά τα άλλα προβάλλεται ως οικονομική λύση για τον καταναλωτή, δείχνει να εφαρμόζει τη φιλοσοφία του «φθηνού» όχι μόνο στις τιμές, αλλά και στην ποιότητα -και αυτό είναι επικίνδυνο. Πόσες φορές έχουμε δει τη Lidl να ανακαλεί προϊόντα; Από χαλασμένα γαλακτοκομικά μέχρι μολυσμένα κρέατα, και τώρα σοκολάτες με… εντομολογικό ενδιαφέρον, η λίστα των παραβάσεών της είναι πιο μεγάλη από τις ίδιες τις διαφημίσεις τους. Και η αλυσίδα περιορίζεται σε απολογίες και μια ανάρτηση στην ιστοσελίδα της για «ενημέρωση καταναλωτών».
Σοβαρά τώρα; Νομίζουν ότι η δημόσια υγεία μπορεί να εξιλεωθεί με μερικές γραμμές σε μια οθόνη; Η Lidl έχει το θράσος να πουλά προϊόντα που όχι μόνο υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής μας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις θέτουν και σε άμεσο κίνδυνο την υγεία μας.
Η στρατηγική της βασίζεται στο να μειώσει το κόστος όσο περισσότερο μπορεί, αλλά αυτή η μείωση τελικά μεταφράζεται σε ανεπαρκείς ελέγχους, αμφιβόλου ποιότητας προμηθευτές και, φυσικά, απαράδεκτα προϊόντα.
Η Lidl έχει επανειλημμένα καταγραφεί ως παραβάτης. Το 2021, θυμόμαστε τις αθόρυβες ανακλήσεις αλλαντικών λόγω σαλμονέλας. Το 2022, τα αλλοιωμένα φρούτα και λαχανικά της έγιναν viral για την αποσύνθεση που έφτανε στο ράφι. Και τώρα, το 2025, η ιστορία επαναλαμβάνεται με σοκολάτες που περιέχουν σκουλήκια. Κάποιος πρέπει να αναρωτηθεί: πρόκειται για κακή τύχη ή μήπως για ένα σταθερό μοτίβο αδιαφορίας;
Από την ηλεκτρονική εφημερίδα political